Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag18.02.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Starkt uppåt för ANR BBDO

Publicerad: 14 Augusti 2017, 13:24

ANR BBDO har lika stora anledningar att vara glada som kunden Comviqs karaktär Karim.

Omsättningen för reklambyrån ANR BBDO ökade med knappt 20 miljoner kronor under 2016.


Ämnen i artikeln:

ReklambyråerBokslutANR BBDO

Fjolåret var lukrativt för ANR BBDO, som bland annat fick Comviq, Returpack och JDE som nya kunder. Det, tillsammans med fördjupade samarbeten med flera befintliga kunder ledde till en kraftigt ökad nettoomsättning. För 2016 landade den på 58,5 miljoner kronor, att jämföra med 38,9 miljoner kronor 2015.

Riktigt lika kraftig ökning går dock inte att se på byråintäkten, men den har lyft rejält till 29,6 (23,1) miljoner kronor.

Rörelseresultatet ser också ljust ut. Det landade på 5,5 (4,1) miljoner kronor. Vid årsstämman beslutade man att dela ut årets vinst på 4,5 miljoner kronor, som blev resultatet på sista raden.

Under året har byrån ökat från 21 till 25 anställda.

Yasmine Winberg

Redaktör Resumé Insikt

yasmine.winberg@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.