Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Starring blir Syrup

Publicerad: 5 februari 2009, 08:01

Starring upphör och blir en del av amerikanska Syrup – byrån som nyss plockade hemma Pumas lagsporter. – Vi har redan påbörjat med samarbetet och har också varit inblandad i arbetet för Puma, säger Petra Stenqvist, vd för Starring i Sverige som nu får ansvaret för det svenska Syrup-kontoret.


Ämnen i artikeln:

StarringSyrup

truefalse

Rob Holzer vd, Petra Stenqvist ansvarig i sverige, Jacob Daschek cd, Fredrik Lundgren cd. Foto: Tobias Rydergren

Starring byter både namn till och går upp i nätverkssystern Syrup, New York.
En medveten kraftsamling inom digitala byrånätverket LBi som äger båda byråerna 100 procent.

Syrup ska både utveckla strategi och leda det kreativa arbetet inom alla sporter som går under övergripande varumärket Teamsport, där bland annat fotboll, handboll och rugby och ingår.

Nydöpta Starring blir Syrups plattform i Europa. Tillsammans bildar de en närmare 70 man stor byrå där Starring bidrar med cirka 25 medarbetare.
– Vi har redan påbörjat med samarbetet och har också varit inblandad i arbetet för Puma, säger Petra Stenqvist, vd för Starring i Sverige som nu får ansvaret för det svenska Syrup-kontoret.

Och initiativet är taget på byrånivå, inte från ägarna, understryker både Stenqvist och Rob Holzer, vd för amerikansk Syrup.

Samgåendet verkar heller inte särskilt dramatiskt: Inga ägarandelar som skiftas eller kapital som flödar mellan bolagen.
– Vi kommer också att ha ett utbytesprogram för medarbetarna. Vi har även några svenska kunder som överväger en expansion på amerikanska marknaden, säger Fredrik Lundgren, cd på Starring.

Peter Willebrand

Ämnen i artikeln:

StarringSyrup

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.