Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Reklam

Startup utmanar det gamla i ny kampanj

Publicerad: 15 Mars 2019, 09:33

Lånetjänsten Brocc tycker folks sätt att sköta sina finanser har fastnat i det förra århundradet trots att omvärlden förändras i en snabb takt. Det har också Ehrenstråhle tagit fasta på i den nya kampanjen.


Ämnen i artikeln:

Startup

Brocc är en svensk startup som erbjuder så kallade peer-to-peer-lån – alltså lån mellan privatpersoner utan förmedlare. Företaget anser att plattformen är ett mer modernt sätt att både spara och låna. Den nya kampanjen från företaget, vill utmana människor att tänka om kring hur de hanterar sin privatekonomi.



– Uber och Airbnb har båda demokratiserat sina respektive branscher. Idag är det världens naturligaste sak att sova i en främlings säng och få skjuts hem från krogen av en annan. Och varför inte spara och låna pengar på samma sätt? Vi vill flytta makten från storbankerna och till kunderna där den hör hemma, säger Jonathan Klein, vd på Brocc i ett pressmeddelande.

Kampanjen rullades ut i veckan och kommer synas i print, sociala medier och utomhus runt om i landet under de kommande veckorna.

– Kul med humor! Även kul att få ge röst åt ett varumärke som står för något nytt och disruptivt. Det har vi verkligen försökt få fram i kampanjens tilltal, säger Johan Nerman, copywriter på Ehrenstråhle.

Arbetsgrupp:

Sophia Meijer, projektledare
Victoria Fernandez, produktionsledare
Johan Nerman, copywriter
Jakob Elmgren, art director
Linda Engström, designer
Satany Doughuz, redigerare

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se


Ämnen i artikeln:

Startup

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.