Reklam
Startups tar marknadsföringen utanför ramen
Publicerad: 23 mars 2017, 15:08
Nya Resumé Insikt Marknad är här.
Konsumenternas frustration över digital annonsering växer och varumärkens strävan att vara transparenta är svåröverblickbar. I nya Resumé Insikt Marknad presenterar vi startups som kan bidra till marknadsföring med frågesport och streckkoder.
Ämnen i artikeln:
ReklambyråerTrots dataanlys och nya medier fungerar stora delar av marknadsföringen som den alltid har gjort. Reklamen är inte död och det gäller för varumärken att bygga förtroende bland konsumenter. Problemen är att konsumenter försöker undvika reklam och bland alla syftesdrivna varumärken är det svårt att få överblick på vem som gör vad.
I nya Insikt Marknad skriver vi om två startups som testar vägar ut från dessa dilemman.
Adoveo håller i dagarna på att lansera en annonsplattform som kanske kan minska konsumenternas frustration över störande annonser på nätet. Genom tävlingsmoment lockas konsumenter att se på reklamfilm och i vissa fall svara på frågor om annonsören. Annonslösningarna har CTR som vida överstiger de för banners.
Infood ska de närmaste månaderna lansera en mobilapp som genom att scanna av livsmedelsbutikernas streckkod kan ge besked om livsmedlens innehåll men även inverkan på miljön. Företag ska även ges möjlighet att marknadsföra sitt csr-arbete i Infoods app.
Läs mer i Resumé Insikt Marknad.