Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Stayhard driver med kärleken till favoritplaggen

Publicerad: 8 september 2015, 11:38

I våras valde Stayhard Dear Friends & Shout som övergripande kommunikationsbyrå. Nu släpps de första reklamfilmerna som ska öka varumärkeskännedomen, förtydliga positionen och bryta mönstret för modereklam.


Kampanjen bygger på ett antal filmer i ett "trailerformat" där vi får följa Max som i ett förvirrat och halvsurrealistiskt tillstånd gör allt i sin makt för att få tillbaka sina försvunna favoritbyxor.

– Vi ville göra något som bröt mönstret för modereklam och samtidigt visa själen i vårt varumärke. Vi är, och kommer alltid att vara, lite av rebellen som går sin egen väg bland de rätt generiska modehusen, säger Martin Lindegaard, försäljnings- och marknadschef på Stayhard i ett pressmeddelande.

Stayhard firar 10 år i höst  och kampanjen blir startskottet för en händelserik tid där man med kommunikation såväl som med ny grafisk identitet byter kostym för att komma närmare sina kunder.

– Stayhards målgrupp är inte modeslavar, de är vanliga killar som älskar kläder och stil. Och Stayhard vet hur det känns att älska ett plagg. Ett favoritplagg är inte bara en modedetalj utan ett uttryck för ens individualitet och personliga stil. I våra filmer vill vi på ett skönt skruvat sätt hylla kärleken man kan känna till sitt favoritplagg, säger Martin Lindegaard i en kommentar.

Kampanjen kommer rullas ut på tv och bio under hösten med ett flertal olika filmer. I social media kommer man dessutom få uppleva förlängda scener för en djupare bild av berättelsen. Filmerna spelades in i Austin, Texas tillsammans med reklambyrån Dear Friends & Shout, produktionsbolaget BZE och Bad HERØ Productions.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.