Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Stefan Sauk gör föreställning om reklamare

Publicerad: 13 september 2010, 07:28

I höst är Stefan Sauk aktull med en ny pjäs – om reklamare. Bakom kampanjen står reklambyrån Hummingbirds. – Vi träffade Stefan i samband med en kampanj vi gjorde för Qbrick och blev glada när han frågade om vi ville hjälpa honom med detta projekt, säger Clas Vingård projektledare på Hummingbirds.


Ämnen i artikeln:

Hummingbirds

Under hösten är det nypremiär för pjäsen Smutsiga ögon med Stefan Sauk.

Pjäsen skrevs 1992 och kommer att spelas på Boulevardteatern. Bakom pjäsen står Stefan och Rolf Börjlind som var paret som skrev och stod bakom tillfälligt avbrott i Lorry.

Pjäsen handlar om en framgångsrik man i reklambranschen som plötsligt drabbas av livet. Anklagad för det största svek en människa kan begå har han nu bestämt sig för att gå i svaromål.

Bakom kampanjen som kommer gå lokalt i Stockholm med annonser och utomhusaffischering står Hummingbirds.

– Vi träffade Stefan i samband med en kampanj vi gjorde för Qbrick och blev glada när han frågade om vi ville hjälpa honom med detta projekt, säger Clas Vingård projektledare på Hummingbirds.

Förutom annonser, program och traditionell affischering kommer kampanjen att affischeras upp i Stockholm.

– Vi valde att dramatisera pjäsens namn och lyfta ut de smutsiga ögonen i omgivningen runt affischen. Ögonen är tänkta att väcka människors nyfikenhet, medan vi på själva huvudaffischen lämnar dem till fantasin, säger Mattias Rolund, AD på Hummingbirds.

Tero Marjamäki

Ämnen i artikeln:

Hummingbirds

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.