Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Reklam

Stena Line fortsätter lyfta personalen i nya filmerna med Grotesco-stjärnan

Publicerad: 30 April 2018, 07:49

I första filmerna testade komikern Per Andersson färjerederiet Stena Lines personal med dold kamera. I de nya filmerna sätter han – med personalen som motspelare – fokus på några av de "stora små saker" som kan upplevas ombord. Bakom kampanjen ligger Ehrenstråhle.


Ämnen i artikeln:

EhrenstråhleStena LineReklamReklamfilm

Hemlagad mat, säkerheten, ananas och den odefinierade meningen med livet – där har ni fyra försäljningsargument som lyfts i Stena Lines nya filmer med Grotesco-stjärnan Per Andersson. Övriga medverkande består av rederiets anställda.

– Vi är extremt stolta över den här kampanjen. Per gjorde verkligen ett fantastiskt jobb med att få personalen att slappna av framför kameran – något som skiner igenom i resultatet, säger Kristina Nyström, travel commercial manager på Stena Line i en kommentar.

– Vi tror på en revival för den här typen av opretentiös, straight up kul reklam och är väldigt glada och tacksamma för att Stena Line vågat lyssna på oss där. Den här produktionen har varit en ren fröjd från början till slut. Provocerande att man får ha så roligt på jobbet, säger Johan Nerman, copywriter på Ehrenstråhle i en kommentar.

Kampanjen börjar visas på tv på måndag och kommer även gå i sociala medier och på andra onlineplattformar.

Arbetsgrupp

Ehrenstråhle: Marie Molander, Johan Nerman, Peter Sarhammar (Always Frank), Simon Sehlén, Andréas Silverblad, Jenny Wikman
Beställare: Karin Liljeqvist, Kristina Nyström
Produktionsbolag: Storyfire

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se


Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.