Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Reklam

Stena Line: Så lastar du så mycket alkohol som möjligt

Publicerad: 1 September 2014, 15:43

Färjejätten Stena Line drar igång konceptet "bordershop" på färjorna. I anslutning till det har byrån CP+B tagit fram kampanjen "Packningskollen". Den innebär att för svenska folket kan få reda på exakt hur mycket alkohol man får föra in utan att lasta för tungt eller bryta mot andra införselregler.


Ämnen i artikeln:

Stena LineCP+B

Sveriges EU-inträde gjorde att möjligheten att köpa taxfree försvann, vilket enligt Stena Line har lett till att svenskar har vallfärdat till tyska gränsen för att köpa alkohol.

Stena Line har sedan en tid prövat konceptet "bordershop" och nu blir det ett permanent erbjudande.

CP+B har tagit fram kampanjen "Packningskollen" i samband med lanseringen.

– Med låga priser är det lätt att handla mycket ombord. Därför har vi tillsammans med CP+B tagit fram den här kampanjen som fokuserar på hur du lastar så mycket som möjligt utan att lasta för tungt eller bryta mot några regler för införsel, säger Birgitta Wallström, marknads- och försäljningschef på Stena Line i en kommentar.

Enkelt förklarat bygger kampanjen på uppgifter från Transportstyrelsen där man fyller i sitt registreringsnummer på bilen och får reda på hur mycket varor man kan lasta in i sitt fordon.

– Vi vill öka kännedomen om att du inte längre behöver åka ner till tyska gränsen för att handla mycket och billigt. Nu räcker det att köra ombord på någon av Stena Lines båtar och börja lasta, säger Markus Lindsjö, art director på CP+B i en kommentar.

Utöver själva verktyget Packningskollen består kampanjen av filmer, event och utomhusreklam.

Arbetsgrupp:
Stena Line:
Marknads- och Försäljningschef: Birgitta Wallström
Marknadsförare: Karin Liljeqvist
Arbetsgrupp CP+B:
Executive Creative Director: Björn Höglund
Copywriter: Gustav Johansson
Art Director: Markus Lindsjö
Projektledare: Therese Olander
Produktionsledare: Karolina Johnson
Grafisk form: Anders Olausson, Mikael Fridén, Petter Brink, Andreas Panagioutopoulos, Per Westlund
Utvecklare: Arvid Sollenby, Bogdan Orlov, David Fors
Byråproducent: Jim Elfving

Filmproduktion:
Produktionsbolag: FLX
Regissör: Bill Schumacher
Producent: Corneila Opitz
Filmfoto: Göran Hallberg
Offline: Thelma & Louise
Online: Chimney

Stillbildsfoto:
David Einar, Linkin

Karl-Johan Byttner


Ämnen i artikeln:

Stena LineCP+B

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.