Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Stena Line satsar på nytt lekfullt manér

Publicerad: 13 mars 2008, 14:48

Stena Line satsar under våren på ett nytt reklamfilmsmanér och presenterar det i tre nya filmer. Kampanjen är framtagen av Start Communication.


Rederiet har färjelinjer mellan Göteborg-Kiel, Göteborg-Frederikshavn, Varberg-Grenå och Karlskrona-Gdynia. Under förra året hade de 15,9 miljoner passagerare. Nu lanserar de en serie reklamfilmer som ska locka ytterligare resenärer.

Den första filmen vänder sig till par och vänner som vill pröva en nöjeskryssning till Tyskland. Den andra filmen ska locka barnfamiljer och visa upp Danmark. Den tredje filmen fokuserar på Polen och lyfter fram bilder som ska intressera de som vill resa med familj och vänner.

– Manéret är lekfullt samtida med människor som agerar i en animerad miljö. Och där upptäckarglädje och reslust är i fokus, säger Karolina Holmberg , c opywriter på Start Communication.

Reklamfilmerna ska också locka intresserade till webbplatsen ”stenaline.se”.

Filmerna kommer att gå under våren i TV3 och TV4. Detta backas även upp av print och utomhus.

Stena Line

Arbetsgrupp: Håkan Rosenlind projektledare och creative director, Joakim Ahnfelt ad, Anna Brakander och  Karolina Holmberg  copywriter, Lolo Björnham produktionsledare
Produktionsbolag: Stark
Regissör: Mikael Wikström
Producent: Magnus  Boldyn

Linda Fagerlind

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.