Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag09.04.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Stendahls dejtingapp för Husqvarna – en global snackis

Publicerad: 20 Februari 2019, 11:51

På Alla Hjärtans dag ville Husqvarna hylla och uppmärksamma kärleken till skogen som många av deras kunder sitter på. Byrån Stendahls skapade dejtingtjänsten Timber som matchade trädälskare med vackra träd. Det blev en nyhet i flera internationella medier.


Ämnen i artikeln:

HusqvarnaStendahlsReklamDejting

Tjänsten Timber har Stendahls gjort med glimten i ögat: I stället för att välja mellan kärlekskranka singlar presenteras användaren för olika träd, alla med egna profiler. När användaren matchade med ett träd kommer överraskningen att ingen av profilerna talar mänskligt språk.

Istället svarar träden med träd- och blomrelaterade emojis. Som till exempel California Redwood (skryter om sin storlek), och The Ol' Pine (som delar mindfulness-citat).



Vid sidan av  den humoritiska tonen och syftet med dejtingappen ska tjänsten också uppmärksamma Husqvarna Chainsaw Academy. Ett initiativ där den globala tillverkaren vill öka kännedomen kring ansvarsfull skogsvård.

Nu visar det sig att Stendahls app har uppmärksamts i en rad internationella marknadsförings- och skogsnäringsmedier.  USA, Storbritannien, Australien, Tyskland, Japan, Danmark och Polen är några av länderna där pressen skriver om Timber.

Stendahls vann det globala sociala medier-uppdraget för Husqvarna Forest & Garden i slutet av förra året. Timber är en av de första insatserna som teamet i Göteborg ligger bakom för kunden.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.