Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag26.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Stendahls kör i slowmotion

Publicerad: 6 April 2009, 14:49

I höstas vann Stendahls reklambyrå pitchen för Nelly.com, modebutiken som säljer märkeskläder på nätet. Nu kommer den nya vår- och sommarkampanjen.


Ämnen i artikeln:

Stendahls ReklambyråNelly.com

Reklamfilmen är framtagen i samarbete med Bobby Stockholm. I slowmotion visas kläder från den nätbaserade modebutikens vår och sommarkollektion.

Nelly.com startades 2003. Fyra år senare förvärvades företaget av MTG-ägda CDON. Idag säljer Nelly över 300 varumärken inom segmenten kläder, skönhet och accessoarer.

Reklambyrå är Stendahls, som vann företagets pitch i höstas. Då fick de i uppdrag att ta fram ett nytt filmkoncept för den nordiska marknaden. Tidigare hade all reklam gjorts av Nelly.coms egen marknadsavdelningen.

Den första filmen med det nya konceptet släpptes i november.

Nelly.com

Stendahls
Andreas Gunberg, projektledare
Oscar Plasidius ad
Nicklas Gottrup ad
Johan Bloch copy
Produktionsbolag, Bobby Stockholm
Gustav Oldén producent, Jerker Josefsson regissör

Uppdragsgivare/Beställare: Jarno Vanhatapio, Nelly.com

Linda Fagerlind

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.