Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Stendahls moderniserar Friluftsfrämjandet

Publicerad: 30 juni 2014, 10:10

Göteborgsbyrån Stendahls har tagit fram en ny grafisk profil och logotype för en av Sverige äldsta organisationer – Friluftsfrämjandet med 122 år på nacken.


Ämnen i artikeln:

Stendahls

- På många sätt är vårt förändringsarbete lite som vår nya logotyp. En evolution av något tidlöst som vi genomför trygga i vår förvissning att vi är och förblir relevanta i det svenska samhället. Igår, idag och för framtida generationer, säger Sara Revell Ford, generalsekreterare Friluftsfrämjandet i en kommentar.

Friluftsfrämjandet vill att så många som möjligt ska upptäcka Sveriges natur, dela glädjen med andra och vistas där under trygga former.

Tanken är att säkra ett aktivt friluftsliv även i framtiden. I den nya loggan känns äventyraren från ursprunget 1892 igen, men det är en renodlad och uppdaterad version som "behåller känslan av en stark och aktiv livsstil samtidigt som den skidar in i framtiden" enligt Stendahls.

- Den omdesignade äventyraren ihop med det nya typsnittet gör att logotypen känns mer tidsenlig, samtidigt som den behåller sitt historiska ursprung, säger Anna Feeney, ad på Stendahls i en kommentar.

Den "moderna" äventyraren i loggan har ritats om av illustratören Mika Tuomivuo.

Arbetsgrupp Stendahls:
Anna Feeney, AD
Hans Rosenhoff, projektledare
Marie Berggren, interaktionsdesigner
Johan Bloch, Copy
Torbjörn Briggert, Creative Planner
Josefin Holgersson, Art assistance

Karl-Johan Byttner

Ämnen i artikeln:

Stendahls

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.