Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag30.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Stendahls och Volvo visar vägen i vår

Publicerad: 21 Mars 2013, 13:04

Skärmdump från Stendahls och Kokokakas reklamfilm

När Stendahls rullar ut sin nya sommardäckskampanj för Volvo Personbilar ligger fokus på bekvämlighet och förenklat bilägande under kampanjtemat ''För oss finns inga dåliga vägar'.


Årets sommardäckskampanj, med start i veckan, spinner vidare på Volvos tema.  I den nya kampanjen tar man ett tydligare fokus på det som är viktigt för Volvos kunder i sommar – att ta sig ut på vägarna och njuta av den svenska sommaren. En uppmaning om att lämna staden och ge sig ut på landsvägarna.

– Med mycket positiv respons från förra sommarens däckkampanj, som fokuserade på vetenskap, stärker vi nu budskapet med att kommunicera Volvos kunskap om däck och vikten av att välja rätt speciellt utvalda till dig och just din bilmodell. Samtidigt som vi visar hur enkelt och skönt det är att vara Volvoägare, säger Ylva Nestmark cd på Stendahls i ett pressmeddelande och fortsätter.

– Som marknadsledande är kundernas förtroende för varumärket Volvo redan stort. Med detta som grund valde vi i år att höja oss från rationella taktiska argument till en mer emotionell nivå som triggar igång vårkänslorna och suget att åka ut och köra bil. Vi ville satsa på mer en "feelgood-film" än en de annars informativa reklamfilmer vi ofta ser för däckbranschen.

Kampanjen startar i slutet av veckan och kommer att gå rikstäckande.
Huvudmedia är tv. Reklamfilmen, som är regisserad av Kokokaka, kommer att sändas i TV4, TV4 Plus, TV4 Fakta, TV4 Sport samt TV4 Play. Detta backas även upp av printannonser i kvälls- och fackpress, aktiviteter på webben samt DM till Volvokortsägare.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.