Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Stendahls vann modepitch

Publicerad: 14 november 2008, 12:11

I somras inledde det Cdon-ägda klädföretaget Nelly.com en pitch för att hitta en ny reklambyrå. Nu har valet fallit på Stendahls i Göteborg.


sajten Nelly.com.

Nelly.com letade efter en byrå som kunde ge lite mer kontinuitet åt företagets marknadsföring. Helt enkelt någon som kunde skapa ett ramverk att bygga kommande kampanjer kring. Valet föll på Stendahls.

– Vi vill ha en reklambyrå som förstår modebranschen och som kan hjälpa oss att förmedla vår modegrad, lyfta fram vårt breda sortiment och berätta att vi har nyheter varje dag, säger Peter Rosvall, operativ chef på Nelly.com, i en kommentar.

Vad betyder det här för er?
– Att vi återigen visar att vi är en byrå som klarar av att hantera den här typen av uppdrag. Vi vill visa på vår kreativitet och vår styrka mot konsument, säger Andreas Gunberg projektledare på Stendahls.

Stendahls har arbetat fram ett nytt filmkoncept åt klädföretaget. Redan i slutet av oktober kommer den första reklamfilmen rulla ut.
Senaste reklamfilmen, med Elin Lanto, gjordes av Nellys egen marknadsavdelning.

– Första kampanjen är en reklamfilm på allt från 5 sekunder till 30 sekunder som kommer att sändas i delar av TV3, TV6, ZTV och TV8. Filmen sänds i hela Norden fast med olika anpassningar på packen, säger Andreas Gunberg .

Vad har ni för mål?
– Vårt mål har varit att sätta själ på Nelly.com som en digital handelsplats och att öka trafik och försäljning på Nelly.com. Idén är att iscensätta ett möte mellan det digitala och det fysiska. Mode och kläder handlar väldigt mycket om känsla. Man vill kunna känna på plaggen och på en e-handelsplats är det svårt. Vi hade lite olika idéer men fastnade för den här och det var också den enda som vi presenterade. Den visar själen på Nelly.com.

Nelly startades 2003. 2006 etablerades Nelly i hela Skandinavien och 2007 förvärvades bolaget av MTG-ägda Cdon. Idag är butiken en stark aktör inom modekläder på nätet och marknadsför i dagsläget 250 varumärken inom kläder, skönhet och accessoarer.

Stendahls jobbar även med Ellos och har ett par andra modekunder på väg in. Enligt byrån finns det dock ingen konkurrens mellan företagen.

Stendahls

Arbetsgrupp: Andreas Gunberg projektledare, Oscar Plasidius ad, Nicklas Gottrup ad, Johan Bloch copywriter
Produktionsbolag: Bobby Stockholm
Gustav Oldén producent, Jerker Josefsson regissör

Linda Fagerlind

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.