Reklam
Stendahls värvar från DDB och satsar på pr
Publicerad: 31 maj 2013, 13:50
Martin Lindestaf och Annie Gustavsson.
Stendahls rekryterar silveräggskreatören Martin Lindestaf från DDB. Reklambyrån satsar även på en pr-del med Annie Gustavsson vid rodret.
MH
Magnus Helander
Stendahls vill ”tänka bortom reklam och satsa på innovation, mobilt, konsumentinsikter och digital strategi”.
Byrån har nu rekryterat Martin Lindestaf från DDB. Han har genom åren jobbat med kunder som Volkswagen, McDonald´s, Willys och Försvarsmakten. En av hans senaste kampanjer är silveräggsbelönade Bug Run för Volkswagen. Nu blir han copywriter på Stendahls med fokus på Volvo och några andra av byråns största kunder.
– Förutom att Martin är en härlig person som passar bra in i vår kultur är han också en väldigt duktig kreatör. Som multidisciplinär fullservicebyrå förväntar sig våra kunder starka idéer som människor vill dela och prata om, med Martin stärker vi vårt erbjudande ytterligare, säger Henrik Segergren, vd på Stendahls i ett pressmeddelande.
Stendahls gör dessutom en satsning på pr. Där har Annie Gustavsson internrekryterats för att stärka pr-erbjudandet ihop med den redaktion man har byggt upp för att kunna leverera ”kanaloberoende, inspirerande innehåll för sina kunder.”
– Annie kommer jobba nära vår redaktion som jobbar med branded content. Vi har vässat till vår organisation en del och Annie är en del av det resultatet, säger Henrik Segergren.
En av Annie Gustavssons senaste kampanjer var ett projekt för Solrosen som ingår i Göteborgs Räddningsmission. Kampanjen som hette #barnkonversationen var från början tänkt som en lokal kampanj men den spred sig nationellt med över 700 svar på 14 frågor från barn som har en anhörig i fängelse, och med över 9000 interaktioner från personer över hela landet.