Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag25.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Stendahls värvar från DDB och satsar på pr

Publicerad: 31 Maj 2013, 13:50

Martin Lindestaf och Annie Gustavsson.

Stendahls rekryterar silveräggskreatören Martin Lindestaf från DDB. Reklambyrån satsar även på en pr-del med Annie Gustavsson vid rodret.


Ämnen i artikeln:

Stendahls ReklambyråStendahls

Stendahls vill ”tänka bortom reklam och satsa på innovation, mobilt, konsumentinsikter och digital strategi”.

Byrån har nu rekryterat Martin Lindestaf från DDB. Han har genom åren jobbat med kunder som Volkswagen, McDonald´s, Willys och Försvarsmakten. En av hans senaste kampanjer är  silveräggsbelönade Bug Run för Volkswagen. Nu blir han copywriter på Stendahls med fokus på Volvo och några andra av byråns största kunder.

– Förutom att Martin är  en härlig person som passar bra in i vår kultur är han också en väldigt  duktig kreatör. Som multidisciplinär fullservicebyrå förväntar sig våra  kunder starka idéer som människor vill dela och prata om, med Martin  stärker vi vårt erbjudande ytterligare, säger Henrik Segergren, vd på Stendahls i ett pressmeddelande.

Stendahls gör dessutom en satsning på pr. Där har Annie Gustavsson  internrekryterats för att stärka pr-erbjudandet ihop med den redaktion man har byggt upp för att kunna leverera ”kanaloberoende, inspirerande innehåll för sina kunder.”

– Annie kommer jobba nära vår redaktion som jobbar med branded content. Vi har vässat till vår organisation en del och Annie är en del av det resultatet, säger Henrik Segergren.

En av Annie Gustavssons senaste kampanjer var ett projekt för Solrosen som ingår i Göteborgs Räddningsmission. Kampanjen som hette #barnkonversationen var från början tänkt som en lokal kampanj men den spred sig nationellt med över 700 svar på 14 frågor från barn som har en anhörig i fängelse, och med över 9000 interaktioner från personer över hela landet.

Magnus Helander

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.