Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 12 september 2014, 08:11
Johan Magnusson
Johan Magnusson grundade produktionsbolaget Sticky Beat med Örjan Claesson, Morgan Eriksson och Lina Sundberg år 2007. Nu lämnar han bolaget för att hitta nya utmaningar.
Ämnen i artikeln:
Sticky Beat– Jag känner att jag är färdig – jag har jobbat med det här i åtta år och behöver hitta nya sammanhang som inspirerar. Jag kan tänka mig att jobba mer som frilansande digital producent eller kanske i ett mindre sammanhang. Från början var vi fyra personer, nu är vi runt 25, säger Johan Magnusson till Resumé.
Innan han var med och drog igång på Sticky Beat arbetade han bland annat på Great Works, Ogilvy och Leo Burnett till Robot.
Sticky Beat har idag fyra kontor i två länder – Torsby, Stockholm och Karlstad samt Oslo.
Företaget jobbar idag med kunder som Spotify, Trygg Hansa, Ving och Clas Ohlsson, och har även gjort jobb för Coca-Cola, OKQ8 och H&M.
I fjol utsågs Sticky Beat, som även har Daisy Display i koncernen, till DI-gasell och i samma veva köpte bolaget Kroma AS i Norge.
– Det har gått långt över förväntan och vi har levererat vinst varje år. Det trodde jag inte när jag satt i mitt kök på Kungsholmen och jobbade för åtta år sedan.
Magnus Helander
Ämnen i artikeln:
Sticky Beat