Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Stjärnbloggare och reklamnestor ger ut bok

Publicerad: 30 juni 2010, 10:54

Mattias Åkerberg på Valentin & Byhr är mannen bakom en av landets populäraste reklambloggar Please Copy Me. Nu ska han skriva en bok tillsammans med sjufaldige Guldäggsvinnaren Christer Wiklander. – Det är en inspirationsbok för alla som vill lära sig skriva övertygande och säljande, säger Mattias Åkerberg till Resumé.se


Ämnen i artikeln:

Mattias Åkerberg

Mattias Åkerberg, copy, stjärnbloggare och snart författare.

Boken är inte färdig men ska ges ut under hösten 2011 enligt Mattias Åkerberg. Arbetstiteln är just nu Copywriterbibeln.
– Boken kommer handla om den svåra konsten att skriva reklam. Med både rötter och vingar kommer vi att lära av de gamla mästarna, men framför allt ta reda på vilka sanningar som är eviga i dagens föränderliga medielandskap, bloggar Mattias Åkerberg om boken.

Även utan färdigt manuskript finns redan ett förlag som sagt ja till en utgivning.
– Den kändes rätt från början i sin presentation. Vi får mycket förslag och det är sällan man känner att något passar oss. Mattias och Wiklander tror jag passar oss som handen i handsken, säger Michael Tegnér vd på Roos & Tegnér.

Boken kommer fylla i ett hål på marknaden enligt honom.
– Det finns inte särskilt många böcker av det här slaget och de som finns är rätt gamla.

Namnet och beskrivningen kan få boken att låta som en angelägenhet mest för blivande och verksamma copys men det håller vare sig författarna eller förlaget med om.
–  Dels finns det idag många småföretagare och ensamföretagare som sköter marknadsföringen själva och vill lära sig mer. Sedan är att skriva något av en folkrörelse. Var och varannan svensk har något liggande i byrålådan, säger Michael Tegnér.

Ove Gustafsson

Ämnen i artikeln:

Mattias Åkerberg

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.