Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag27.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Stjärnmodell frontar Fun Light

Publicerad: 28 April 2014, 11:57

Saatchi & Saatchi testar gif-formatet i reklamfilmen för Fun Light med supermodellen Caroline Winberg som dragplåster.


Ämnen i artikeln:

Saatchi & SaatchiCaroline Winberg

”Vi har länge varit sugna på att testa gif-formatet i reklamfilm eftersom ingen gjort det förut, och här passade idén och formatet som handen i handsken”, förklarar byrån.

Fun Light Green är sötad med det naturliga sötningsmedlet stevia – och utmaningen låg i att modernisera varumärket, riktat till hälsomedvetna unga tjejer.

”Caroline Winberg är en stor förebild i målgruppen och passade perfekt för rollen. Hon står för en sund inställning till mat och träning som vi tror kan inspirera vår målgrupp. Dessutom tillför hon en modegrad och attityd till det nya Fun Light”, skriver byrån i en kommentar.

Arbetsgrupp

Uppdragsgivare: Orkla Foods Sverige: Irene Olsson.

Byrå: Saatchi & Saatchi

Kreatörer: Jonas Frank, Amalia Pitsiava,

Gustav Egerstedt, Olov Lagerqvist (AD-ass)

Projektledare: Jonas Brodén

Planner: Elin Johansson

Produktionsledare: Marie Nodbrink

Produktionsbolag: Adamsky

Fotograf: Stefan Zschernitz

Musik: Marcus Price

Mediebyrå: OMD

Magnus Helander

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.