Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 28 April 2014, 11:57
Saatchi & Saatchi testar gif-formatet i reklamfilmen för Fun Light med supermodellen Caroline Winberg som dragplåster.
”Vi har länge varit sugna på att testa gif-formatet i reklamfilm eftersom ingen gjort det förut, och här passade idén och formatet som handen i handsken”, förklarar byrån.
Fun Light Green är sötad med det naturliga sötningsmedlet stevia – och utmaningen låg i att modernisera varumärket, riktat till hälsomedvetna unga tjejer.
”Caroline Winberg är en stor förebild i målgruppen och passade perfekt för rollen. Hon står för en sund inställning till mat och träning som vi tror kan inspirera vår målgrupp. Dessutom tillför hon en modegrad och attityd till det nya Fun Light”, skriver byrån i en kommentar.
Arbetsgrupp
Uppdragsgivare: Orkla Foods Sverige: Irene Olsson.
Byrå: Saatchi & Saatchi
Kreatörer: Jonas Frank, Amalia Pitsiava,
Gustav Egerstedt, Olov Lagerqvist (AD-ass)
Projektledare: Jonas Brodén
Planner: Elin Johansson
Produktionsledare: Marie Nodbrink
Produktionsbolag: Adamsky
Fotograf: Stefan Zschernitz
Musik: Marcus Price
Mediebyrå: OMD
Magnus Helander