Reklam
Stjärnsvensken avslutar med storkampanj för Chevrolet
Publicerad: 4 november 2014, 09:31
Andreas Dahlqvist lämnar McCann/Commonwealth med flaggan i topp.
Så här avslutar Andreas Dahlqvist sin tid som kreativ toppchef på McCann i USA, innan han går över till konkurrenten Grey.
Tillsammans med storkunden Chevrolet rullar han ut kampanjen där essensen av en ”Truck Guy” har kokats ner till bland annat en deodorant.
MH
Magnus Helander
För några veckor sedan kunde Resumé avslöja att Andreas Dahlqvist lämnar McCann för nya toppjobbet som Chief Creative Officer på storbyrån Grey i New York.
Som ett av de sista projekten för McCann/Commonwealth har Andreas Dahlqvist lett den nya Chevrolet Colorado-kampanjen som rullade ut för några dagar sedan.
Filmerna ska visa att det finns en ”Truck Guy” i alla – ”including housewives, mature people, kids and men with beards”, som det heter i releasen.
En av filmerna visar hur folk reagerar när det stor Truck Guy-deodoranter i butikshyllan, hur Truck Guy-konceptet uppfattas av en fokusgrupp, och hur en singelkille ”truckas upp” till en hunk.
Filmerna nedan kompletteras med en 30 sekunders version som går i anslutning till en mängd stora tv-shower i USA.