onsdag7 juni

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Stjärnsvensken avslutar med storkampanj för Chevrolet

Publicerad: 4 november 2014, 09:31

Andreas Dahlqvist lämnar McCann/Commonwealth med flaggan i topp.

Så här avslutar Andreas Dahlqvist sin tid som kreativ toppchef på McCann i USA, innan han går över till konkurrenten Grey.
Tillsammans med storkunden Chevrolet rullar han ut kampanjen där essensen av en ”Truck Guy” har kokats ner till bland annat en deodorant.

Ämnen i artikeln:

Andreas DahlqvistChevroletMcCannGreyReklam

MH

Magnus Helander


För några veckor sedan kunde Resumé avslöja att Andreas Dahlqvist lämnar McCann för nya toppjobbet som Chief Creative Officer på storbyrån Grey i New York.

Som ett av de sista projekten för McCann/Commonwealth har Andreas Dahlqvist lett den nya Chevrolet Colorado-kampanjen som rullade ut för några dagar sedan.

Filmerna ska visa att det finns en ”Truck Guy” i alla – ”including housewives, mature people, kids and men with beards”, som det heter i releasen.

En av filmerna visar hur folk reagerar när det stor Truck Guy-deodoranter i butikshyllan, hur Truck Guy-konceptet uppfattas av en fokusgrupp, och hur en singelkille ”truckas upp” till en hunk.

Filmerna nedan kompletteras med en 30 sekunders version som går i anslutning till en mängd stora tv-shower i USA.

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev