Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag28.05.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Stjärnsvensken avslutar med storkampanj för Chevrolet

Publicerad: 4 November 2014, 09:31

Andreas Dahlqvist lämnar McCann/Commonwealth med flaggan i topp.

Så här avslutar Andreas Dahlqvist sin tid som kreativ toppchef på McCann i USA, innan han går över till konkurrenten Grey. Tillsammans med storkunden Chevrolet rullar han ut kampanjen där essensen av en ”Truck Guy” har kokats ner till bland annat en deodorant.


Ämnen i artikeln:

ChevroletGreyMcCannAndreas Dahlqvist

För några veckor sedan kunde Resumé avslöja att Andreas Dahlqvist lämnar McCann för nya toppjobbet som Chief Creative Officer på storbyrån Grey i New York.

Som ett av de sista projekten för McCann/Commonwealth har Andreas Dahlqvist lett den nya Chevrolet Colorado-kampanjen som rullade ut för några dagar sedan.

Filmerna ska visa att det finns en ”Truck Guy” i alla – ”including housewives, mature people, kids and men with beards”, som det heter i releasen.

En av filmerna visar hur folk reagerar när det stor Truck Guy-deodoranter i butikshyllan, hur Truck Guy-konceptet uppfattas av en fokusgrupp, och hur en singelkille ”truckas upp” till en hunk.

Filmerna nedan kompletteras med en 30 sekunders version som går i anslutning till en mängd stora tv-shower i USA.

Magnus Helander

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.