Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag21.02.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Stjärnteam ska skapa framtidens brief

Publicerad: 12 April 2016, 08:04

Rebecka Osvald, Erik Modig, Göran Åkestam, Caroline Forsshéll, Stefan Rudels och Ann Ystén är några av de som ska spåna fram framtidens brief.

En brief för en marknad utan USP:ar. Det ska sju branschprofiler spåna fram som en del av Guldäggskampanjens tema: "Vad är det för skillnad"?


Ämnen i artikeln:

Göran ÅkestamAnn YsténErik ModigKomm!VoltGuldägget 2016Caroline Forsshéll

Det är reklambyrån Volt som står bakom årets Guldäggskampanj, som sätter fingret på vikten av kreativ kommunikation för att differentiera erbjudanden.

Under en workshop är nu tanken att branschprofilerna tillsammans ska komma fram till svaret på följande fråga:
"I en ny tid där produkternas unique selling points saknas eller inte är lika tydliga, hur ska vi i kommunikationsbranschen arbeta för att skapa de mest unika och kreativa lösningarna, så att företagen kan differentiera sig på bästa möjliga sätt?".

Workshopen kommer att äga rum på onsdag med framtidens briefmall som slutresultat. Den ska fokusera mindre på produktfördelar och mer på innovation, kreativitet och samhällsvärderingar.

Briefmallen kommer senare att göras tillgänglig och fungera som inspiration för såväl uppdragsgivare som byråer.

"I en tid då det finns allt mindre skillnad mellan produkter och erbjudanden och det blir svårt att särskilja USP:ar fyller kommunikationen en viktigare roll än någonsin", skriver Guldägget i ett underlag inför workshopen.

Samtalsledare och moderator för workshopen kommer att vara Ann Ystén, vd på Perfect Fools.

Här är deltagarna:
• Ann Ystén, vd Perfect Fools
• Caroline Forsshell, marknads-och kommunikationschef Lidl
• Rebecka Osvald, copywriter Garbergs
• Göran Åkestam, creative advisor Åkestam Holst
• Marcus Wenner, head of planning Prime
• Stefan Rudels, account director Forsman & Bodenfors
• Erik Modig, doktor och forskare Handelshögskolan i Stockholm

Yasmine Winberg

Redaktör Resumé Insikt

yasmine.winberg@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.