Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Stockholm höjer kraven på utomhusbolagen

Publicerad: 13 juni 2013, 12:11

Reklamskylt i Stockholms stad.

Foto: JCDecaux.

Stockholm stad ska kräva mer i utbyte av utomhusbolagen i kommande upphandlingar. Det framgår i den nya reklamstrategin som trafik- och renhållningsnämnden har tagit fram.


Ämnen i artikeln:

Clear Channel

Tanken med den nya strategin är att medborgarna ska få mer service, så som fler lånecyklar, toaletter, papperskorgar och cykelpumpar. Stockholm stad har två stora reklamavtal som löper ut inom de närmsta åren, och då vill de maximera möjligheten att få tillbaka service i utbyte mot de attraktiva reklamplatserna.

– Den nya reklamstrategins målsättning är att stockholmarna ska få ut så mycket nyttigheter som möjligt för reklamupplåtelserna exempelvis i form av lånecyklar och offentliga toaletter, säger trafikborgarråd Ulla Hamilton (M) i ett pressmeddelande.

Avtalet med Clear Channel (som i dag levererar lånecyklarna) löper ut 2017. JCDecaux avtal löper ut i och med nästa år. Bolaget levererar i dag toaletter papperskorgar.

Fredrik Thambert

Ämnen i artikeln:

Clear Channel

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.