Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Stockholmarnas resor skapar turistguide

Publicerad: 25 juli 2014, 12:45

Taxi Stockholms kampanj

Med hjälp av reklambyrån King har Taxi Stockholm tagit fram en ny typ av turistguide. Guiden bygger på GPS-data från deras körningar för att visa turisterna vart Stockholmarna oftast åker.


Ämnen i artikeln:

KingTaxi Stockholm

I Taxi Stockholms nya kampanj kan dina gamla taxiresor guida turisterna i huvudstaden. I taxibolagets sommarkampanj vill man hjälpa Stockholmsbesökarna bortom turiststråken och erbjuda en lokal ciceron.

– Med över 8 miljoner körningar per år runt om Stockholm vet vi på Taxi Stockholm verkligen vart stockholmarna oftast åker. Genom att ta våra GPS-data från dessa resor och placera dem på en karta har vi kunnat göra denna kunskap tillgänglig för alla som besöker Stockholm. Vår förhoppning är att detta kommer att hjälpa turister att uppleva staden som lokalbefolkningen gör, säger Carina Herly, marknadschef på Taxi Stockholm i ett pressmeddelande.  

Den interaktiva turistguiden är gratis och med så kallade "heatmaps" markeras heta platser i staden som enkelt kan zoomas in. Under funktionen "upptäck området" får användaren tips på restauranger, shoppinggata och barer etc.
GPS-datan kan också sorteras utifrån Stockholmarnas preferenser för varje enskild stadsdel.

Kings kampanjen kommer att gå på utomhustavlor och via bannerannonsering under vecka 30 och 31.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

KingTaxi Stockholm

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.

Se fler branschtitlar från Bonnier News