Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Stockholmsbyrå i konkurs

Publicerad: 15 oktober 2014, 07:56

Reklambyrån Ramp med tidigare kunder som Munters, Arla och Novartis har haft en kämpig period under flera år. Nu kastar man in handduken och går i konkurs efter elva års verksamhet.


Ämnen i artikeln:

Arla

– Vi har haft för dålig lönsamhet helt enkelt, säger 58-årige Tomas Lindblad, som är vd för Ramp.

Den ekonomiska krisen slog till med full kraft mot världen år 2009.

Reklambyrån Ramp i centrala Stockholm har haft det kämpigt sedan dess.
– Det har varit extra tufft under de två sista åren, säger Tomas Lindblad.

Omsättningen landade på cirka 4,8 miljoner kronor under år 2009 med ett resultat efter finansiella kostnader på 615 000 kronor. Därefter har det gått stadigt nedåt.

Omsättningen har legat relativt konstant kring 3 miljoner kronor, medan resultat efter finansiella kostnader har legat närapå noll ändå fram till 2013 när man visar en förlust på drygt 350 000 kronor och en omsättning på nära 1 miljon kronor.

Nu försätts byrån i konkurs.

Men ni har haft kunder som Munters, Arla och Novartis?
– Ja, men det var många år sedan. Under sista tiden har vi mest haft sporadiska uppdrag för kunder som Axflow och Pharmacare, säger Tomas Lindblad.

Han drev tidigare Total Kommunikation från 1986 till it-kraschen år 2002.

Hur ser du på framtiden nu när byrån har gått i konkurs?
- Jag har en del tankar om det, men jag är inte beredd att diskutera det ännu, säger Tomas Lindblad.

Karl-Johan Byttner

Ämnen i artikeln:

Arla

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.