Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Stopp avancerar på den amerikanska västkusten

Publicerad: 11 augusti 2010, 07:29

Stopp Inc har på drygt ett år vuxit sig stora på den amerikanska västkusten. Med nya uppdrag och medarbetare siktar man nu också på att arbeta med etablerade kontakter i Boulder, New York och Portland.


Vit kavaj: Fredik Montan Frizell (Producer)Flash-tröjan: Carl Calderon (Flash Director)Svart t-shit: Jesper Pålsson (CEO/Executive Producer)

Stopp Inc. slog upp portarna i USA under 2009 med ett kontor i Los Angeles. Sedan dess har man  levererat produktioner för bland annat Goodby Silverstein & Partners, 180LA, Hal Riney Publicis/ och Creative Artists Agency.
– Stopp AB har varit aktivt i över 15 år och är nu det största Postproduktionsbolaget i Skandinavien. Vi startade den interaktiva avdelningen för fyra år sedan som en naturlig utveckling av Postproduktionen och efter lite mer än ett år i USA ser vi att vi är konkurrenskraftiga även utanför Skandinavien, säger Pasi Johansson, VD och delägare av Stopp.

Idag är man fem personer på kontoret i Los Angeles, målet är att till 2011 växa till en personalstyrka på 10-12 personer. Under våren har man rekryterat bland annat  en Producer från Perfect Fools och en Flash Developer samt en Technical Director, båda från Dallas.

Anledningen till att Stopp sökte sig till Los Angeles och inte New York, säger Pasi Johansson, är att Los Angeles inte har en lika tuff konkurrenssituation gällande interaktiva produktioner. Samt de möjligheter som ses i att en av världens största Broadcast- städer börjar få upp ögonen för webben/interaktivt på riktigt.
- Vi verkar som en fullservice Produktions- shop liknande Mekanism och Acne Produktion. Vår fördel som vi ser det är att vi har en lång erfarenhet från Postproduktion samt att vi har utvecklat ett starkt erbjudande inom Creative Technology, säger CEO/Executive Producer för Stopp Inc. Jesper Pålsson.

Tero Marjamäki

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.