Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Reklam

Stor svensk-kväll i Miami

Publicerad: 5 April 2013, 07:10

Niklas Lindström och Björn Engström (F&B) firar i Miami.

I natt delades priserna i Art Directors Club ut i Miami. Kvällen blev en stor succé ur ett svenskt perspektiv. Forsman & Bodenfors vann blev "Interactive agency of the year".


Ämnen i artikeln:

Art Directors ClubMcCann EricksonForsman & Bodenfors

Art Directors Club är vid sidan av The One Show den mest prestigefyllda reklamtävlingen i USA. I natt svensk tid ägde prisutdelningen rum i Miami.   

Stor succé blev det för Forsman & Bodenfors som tog hem 3 guld, 3 silver och 3 brons för Volvo Lastvagnar, Tidningen Faktum och Sveriges Radio. Genom dessa utmärkelser vann byrån också "Interactive agency of the year", vilket är den byrå som vinner finast och flest priser i den digitala kategorin.

För McCann-svenskarna Linus Karlsson och Andreas Dahlqvist blev kvällen historisk. Deras byrå McCann Erickson tog för första gången hem det mest prestigefyllda priset av dem alla: "Agency of the year".

I Interactive-kategorin vann också kampanjen "One Copy song" för Adam Tensta ett guld. Det är den svensk-norska trion Rasmus Wängelin, Rasmus Keger och Morten Halvorsen som ligger bakom den. Keger och Halvorsen gjorde kampanjen under sin tid på R/GA, men jobbar numera på McCann i New York.

Bedow fick en Merit Award i designkategorin för arbetet med Mikkellers förpackningsdesign.

Fredrik Thambert


Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.