Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag25.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Stor uppmärksamhet för Toyotas VR-satsning

Publicerad: 2 Augusti 2018, 09:23

Foto: Pressbild

Toyota lanserade en digital version av sin specialbyggda rallybil. Besökarna under WRC Rally Finland kunde byta däck, bromsskivor och motordelar.


Ämnen i artikeln:

The&PartnershipToyotaReklamKampanjVR-teknik

I samband med årets WRC Rally Finland satte The&Partnership Nordics tillsammans med Toyota upp en verklighetstrogen pit stop-upplevelse. Genom initiativet ville Toyota att besökarna skulle få en unik VR-upplevelse.

I spelet kunde man bland annat byta däck, bromsskivor och motordelar på Toyotas specialbyggda rallybil. Som voice-over i spelet hade man tagit hjälp av finska rally-legenden Tommi Mäkinen, som  också är huvudansvarig för Toyotas rallyteam, Toyota Gazoo Racing.

– Vi är mycket nöjda med resultatet av hela VR-upplevelsen och hur bra den mottogs av de som testade. Jag ser fram emot att se mer av detta under kommande tävlingar säger Mikko Kekäläinen, general manager för Toyota Auto Finland, i en kommentar.

– Det är alltid kul med lyckade event, och detta befäster vår position som en innovativ byrå med fokus på digitala lösningar och idéer säger Joachim Medalen, vd på The&Partnership Nordics.

Alex Hartelius

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.