Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag22.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Storaffär: WPP köper AKQA

Publicerad: 20 Juni 2012, 13:19

Mitt under Cannes Lions-veckan kommer bomben: Reklambyrånätverket WPP köper den friståande succébyrån AKQA.


Ämnen i artikeln:

WPPAKQA

AKQA, som grundades 2001,  är världsledande bland fristående byråer och den mest prisbelönta digitala byrån.

AKQA, med 1160 anställda världen över, har storkunder som Delta, Diageo, EDF, GAP, Google, Microsoft Xbox, Nike, Target, Unilever och Virgin Money.

Byrån har bruttotillgångar på 282 miljoner dollar och har förväntad omsättning på 230 miljoner dollar i år, jämfört med 189 miljoner dollar i fjol.

AKQA kommer att kvarstå som en egen del och varumärke inom WPP och ska ledas av grundaren och vd:n Ajaz Ahmed och ordföranden Tom  Bedecarré. Den sistnämnde kommer även att bli President för WPP Ventures, ett nytt Silicon  Valley-baserat bolag som riktar in sig på digitala investeringar.

Magnus Helander

Ämnen i artikeln:

WPPAKQA

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.