Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Storåkers breddar basen

Publicerad: 24 september 2010, 13:52

Storåkers rekryterar Elias Betinakis – Intellectas seniora rådgivare kring digital strategi. Han har ett långt förflutet inom reklambranschen och var bland annat delägare på Bosse Rönnbergs Collaborate: – Jag har haft ögonen på honom länge, säger Pia Grahn Brikell, vd Stor­åkers.


Ämnen i artikeln:

StoråkersIntellecta

truetrue2020-09-10T15:51

Storåkers har vind i seglen. Förutom att ha vunnit kunder som 3, Max och Statoil och fått över DDB:s delägare och partner, Thomas Brenemark, som vice vd står det klart att man har gjort ännu en drömrekrytering.

Den 1 november börjar Intellectas seniora rådgivare inom digitalt, webb och sociala­ medier – Elias Betinakis  – på byrån:
– Storåkers är huvudbyrå för många kunder och går ofta utanför traditionell reklam. Med Elias breda erfarenhet  stärker vi vår strategiska bas för detta. Så för oss är det en riktig drömrekrytering, säger Therese Bohlin, planning ­director på Storåkers.

Elias Betinakis är 37 år. Han har varit kursansvarig på Berghs, har civilekonomexamen från Handelshögskolan i Stock­holm och en jurist­utbildning i botten men inledde karriären i reklambranschen. År 2000 började han på Bosse Rönnbergs Collaborate. Där stannade han i fem år och blev en av delägarna. Därefter gick han vidare till pr-byrån JMW. Parallellt arbetade han som frilansstrateg åt Absolut, Krav och Blink. Därefter blev det alltså Intellecta och nu är det återigen ­reklambranschen som gäller:
– Det känns som en nystart och att jag går till en byrå som kan ta upp jakten på DDB och Forsman & Bodenfors. Med tanke på att jag har varit utanför reklambranschen en tid hoppas jag kunna bidra med nya kunskaper och perspektiv från andra delar av kommunikationsspektret, säger Elias Betinakis.

Hur ser du på att lämna Intellecta?
– Intellecta arbetar med i stort sett hela Myndighets- och Börsbolags-Sverige och det har varit mycket givande att arbeta med både medarbetare och kunder inom Intellecta Corporate samt koncernen som helhet, där Hilanders, Rewir och Bysted ingår, säger Elias Betinakis.

På Storåkers kommer Elias Betinakis att arbeta nära tillsammans med Therese Bohlin, cd Mitte Blomqvist och digital director Anders Nyström.

Enligt Pia Grahn Brikell ska Elias Betinakis huvud­fokus ligga på på klassiska planneruppdrag, trender och omvärldsanalyser och inte minst digitalt/interaktivt:
– Det ska bli jättespännande att arbeta i det här gänget. Sedan känns det lite som att cirkeln är sluten med tanke på att Rönnberg & Co sedermera blev Storåkers, säger Elias Betinakis.

Karl-Johan Byttner

Ämnen i artikeln:

StoråkersIntellecta

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.