Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Storåkers ironiska "behind the scenes"

Publicerad: 20 oktober 2010, 13:26

Statoil drar igång en ny kampanj för kaffe. Då passar reklambyrån på att driva med produktionen av filmen. Här är filmen som visar hur det gick till när den till synes ”enkla” reklamen spelades in. Det visar sig vara svårare än vad man kan tro.


Ämnen i artikeln:

Storåkers McCannStatoil

Under oktober och november kör Statoil en kampanj för sitt kaffe och sina bullar. En reklamfilm kommer att gå tungt i tv och radio som pushar tittarna att gå in på nätet och se ”bakom kulisserna-filmen”. På ett något överdrivet sätt vill man visa hur inspelningarna gick till.

– Vår ambition är att visa att Statoils kaffe är gott och håller en hög kvalitet. Därför tycker vi att det förtjänar att hjälteförklaras på det här sättet – med glimten i ögat, säger Lukas Krol, chef för marknadsföring på Statoil.

Bakom kampanjen står reklambyrån Storåkers McCann och mediabyrån IUM.

Arbetsgruppen

Storåkers McCann:

Dan Fredriksson, AD

Anna Perrolf, copy

Max Plitz, copy

Per Smedfors, projektledare

Maria Florell, produktionsledare

Jacob Hamilton, original.

IUM:

Beatrice Feuk Dahlström, Senior Account Director

Jonas Malm, TV Planner

Per Gustafsson, Radio Planner

Robert Pihl, Concept & Innovations

Daniel Silander, Digital planner

Marika Kjellman & Nicolina Gorupec, PR & Social Media planners

Reklamfilmsproduktion:

David Berron, regissör/producent

Mats Sandin, byråproducent Colony

Fredrik Thambert

Ämnen i artikeln:

Storåkers McCannStatoil

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.