Reklam
Storåkers ringer in med Sony Ericsson
Publicerad: 19 januari 2011, 15:26
Storåkers McCann vinner ett storuppdrag: att lansera Sony Ericssons kommande flaggskeppsmodell Xperia ARC, i Norden. – Vi har fått förtroendet att lansera en kronjuvel, säger Robert Bryhn, projektledare på Storåkers McCann.
TM
Tero Marjamäki
Inom kort släpps den första stora kampanjen för nya androiden Xperia Arc, en lur som redan nu benämns ”iPhonedödaren”. Uppdraget att lansera nya flaggskeppsmodellen i Norden får Storåkers McCann. Ett nytt led i Sony Ericssons ambition att jobba mer med lokalt anknytna byråer.
Joakim Liljedahl, marknadsdirektör Norden, på Sony Ericsson .
– Vår strategi för 2011 är att etablera Xperia som ”the most entertaining smartphone”. Xperia Arc är en hörnsten i det arbetet då den erbjuder konsumenten en oslagbar multimedieupplevelse med sin stora skärm som bygger på teknologi från Sony Bravia, säger han till Resumé.
Robert Bryhn blir kundansvarig projektledare på Storåkers:
– Det är sjukt roligt att jobba med Sony Ericsson. Alla på byrån går i gång på det här, och det väntar spännande utmaningar, säger han till Resum é.
För en utförligare artikel om hur Xperia Arc ska bli etta på smartphone-marknaden, och hur Storåkers fick uppdraget, läs morgondagens tidning av Resumé.