Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag03.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Storåkers ringer in med Sony Ericsson

Publicerad: 19 Januari 2011, 15:26

Storåkers McCann vinner ett storuppdrag: att lansera Sony Ericssons kommande flaggskeppsmodell Xperia ARC, i Norden. – Vi har fått förtroendet att lansera en kronjuvel, säger Robert Bryhn, projektledare på Storåkers McCann.


Ämnen i artikeln:

Storåkers McCannSony Ericsson

Inom kort släpps den första stora kampanjen för nya androiden Xperia Arc, en lur som redan nu benämns ”iPhonedödaren”. Uppdraget att lansera nya flaggskeppsmodellen i Norden får Storåkers McCann. Ett nytt led i Sony Ericssons ambition att jobba mer med lokalt anknytna byråer.  

Joakim Liljedahl,    marknadsdirektör Norden, på Sony Ericsson  .
– Vår strategi för 2011 är att etablera Xperia som ”the most entertaining smartphone”­. Xperia Arc är en hörnsten i det arbetet då den erbjuder konsumenten en oslagbar multimedieupple­velse med sin stora skärm som bygger på teknologi från Sony Bravia, säger han till Resumé.   

Robert Bryhn blir kund­ansvarig projektledare på Storåkers:
– Det är sjukt roligt att jobba­ med Sony Ericsson. Alla på byrån går i  gång på det här, och det väntar spännande utmaningar, säger han  till Resum  é.

För en utförligare artikel om hur Xperia Arc ska bli etta på smartphone-marknaden, och hur Storåkers fick uppdraget, läs morgondagens tidning av Resumé.

Tero Marjamäki

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.