Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Storåkers ska ge (m) ny valseger

Publicerad: 16 maj 2008, 06:41

Moderaterna försöker få bukt med de dåliga opinionssiffrorna. Partiet har lagt fyra miljoner kronor på sin största kampanj någonsin mellan valen. Nu är det även klart att reklambyrån Storåkers McCann får förnyat förtroende för valet 2010, och även Europavalet 2009.


En av annonserna i den nya kampanjen.

Storåkers McCann anlitades även av moderaterna och hela alliansen i förra valet. Nu har byrån fått i uppdrag att leda moderaterna mot nya triumfer i kommande val. Byrån kan även få uppdraget för alliansen.

– Det här är upphandlat för moderaterna, sedan får diskutera med alliansen längre fram, säger moderaternas informationschef Pär Henriksson.

För att få bukt med de klena opinionssiffrorna har partiet nu lagt fyra miljoner kronor på en kampanj som den här veckan dragit igång utomhus och i tunnelbanan. I nästa vecka kommer den att synas med uppslag varje dag i kvällspress, samt även i Dagens Industri och Svenska Dagbladet.

Dessutom ska sju statsråd, med statsministern Fredrik Reinfeldt i spetsen, att ge sig ut på en veckolång turné i Stockholm, Uppsala, Södermanland, Värmland och Västmanland.

Enligt Pär Henriksson vill moderaterna visa att man är intresserade av väljarna även mellan valen – väljarna ska märka att regeringen gör något.

Magnus Helander

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.