Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Storåkers ska locka jazzpubliken

Publicerad: 27 april 2010, 09:00

Årets jazzfestival i Stockholm innebär många nyheter. Festivalen har bantats och flyttats från juli till juni. Men sen nya ledningen fortsätter att jobba med Storåkers McCann.


Ämnen i artikeln:

Storåkers McCann

Pia Grahn Brikell, byrå-vd och jazzfreak. Foto: Hanna Teleman

Jazzfestivalen i Stockholm var nedläggningshotad efter vikande publiksiffror. Men affärsmannen Ingvar Jensen och hans fru Tove har tagit över som ägare till festivalen och satsar på att festivalen ska bli lönsam.

Festivalen har dessutom fått en ny vd, Lena Åberg Frisk. Trots de stora förändringarna kommer Storåkers McCann att jobba med festivalen även i år.
– Ja. Det är jätteroligt och det är nästan ett helt nytt uppdrag i och med att både ledningen och festivalen är förändrad, säger vd Pia Grahn Brikell.

Kampanjen ska ut de närmaste veckorna eftersom festivalen i år drar igång redan den 10:e juni. En annan nyhet för i år är att festivalen satsar på mat från stjärnkrögaren Melker Anderssons restaurang Brasserie Le Rouge.

På Storåkers kommer följande team jobba med uppdraget:
Malin Almquist, projektledare
Peter Eriksson, ad
Max Piltz, copy
Ulrica Hersén, produktionsledare
Eric Moretti, original

Tobias Rydergren

Ämnen i artikeln:

Storåkers McCann

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.