Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag17.04.2021

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Storslam för Åkestam Holst på Clio Awards

Publicerad: 4 Oktober 2018, 12:12

Under gårdagen tog Åkestam Holst fem priser, däribland Best in show för IKEA Pee ad, på Clio Awards i New York.


Ämnen i artikeln:

Åkestam HolstReklamClio Awards

Med undantag för Åkestam Holst har det varit ett tungt år för svenska byråer i internationella reklamtävlingar, så även i Clio Awards som avgjordes under gårdagen.

Åkestam Holst tog hem totalt fem priser:

En Grand Clio i print för IKEA Pee Ad för IKEA

Ett guld i kategorin print för Pee Ad för IKEA

Brons för Irresistibly pointless trueviews för IKEA

Brons i audio för The voice of change för Europride

Utöver Clio Awards har Åkestam Holst kammat hem följande priser: Sju guld och tio silver i Guldägget; fyra guld, ett silver och ett brons i The One Show; ett grand prix och dubbla guld i New York Festivals; tre guld, två silver och ett brons i Cannes Lions.

Vid sidan av det har man även vunnit priser som Boutique agency of the year vid ADC Awards, blivit utnämnda till International agency of the year av AdWeek och byråns kreativa chef Magnus Jakobsson har utsetts till årets creative director av branschtidningen AdAge.

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.