Reklam
Storslam för Åkestam Holst på Clio Awards
Publicerad: 4 oktober 2018, 12:12
Under gårdagen tog Åkestam Holst fem priser, däribland Best in show för IKEA Pee ad, på Clio Awards i New York.
Med undantag för Åkestam Holst har det varit ett tungt år för svenska byråer i internationella reklamtävlingar, så även i Clio Awards som avgjordes under gårdagen.
Åkestam Holst tog hem totalt fem priser:
En Grand Clio i print för IKEA Pee Ad för IKEA
Ett guld i kategorin print för Pee Ad för IKEA
Brons för Irresistibly pointless trueviews för IKEA
Brons i audio för The voice of change för Europride
Utöver Clio Awards har Åkestam Holst kammat hem följande priser: Sju guld och tio silver i Guldägget; fyra guld, ett silver och ett brons i The One Show; ett grand prix och dubbla guld i New York Festivals; tre guld, två silver och ett brons i Cannes Lions.
Vid sidan av det har man även vunnit priser som Boutique agency of the year vid ADC Awards, blivit utnämnda till International agency of the year av AdWeek och byråns kreativa chef Magnus Jakobsson har utsetts till årets creative director av branschtidningen AdAge.