Reklam
Storslam för B-reel
Publicerad: 2 maj 2012, 07:33
I går morse amerikansk tid offentliggjordes vinnarna av årets Webby Awards. B-Reel fick hela sju utnämningar, varav fyra för lanseringskampanjen av Google Music, producerad tillsammans med BBH Los Angeles och Pelle Sjönell. Övriga svenska byråer som vann var Garbergs, Saatchi & Saatchi, Åkestam Holst och Oakwood Creative.
MH
Magnus Helander
Bland de övriga gulden för B-reel finns även Ariel Fashion Shoot som bolaget gjort tillsammans med Saatchi & Saatchi Stockholm. Kampanjen vann också nyligen ett Guldägg i kategorin event och Silverägg i digitalt.
De svenska reklambyråernas vinster:
Interactive Advertising
Webby Awards Winner
Garbergs – Stadsmissionen “Homeless Banners”
Kategori Banner Campaigns
Saatchi & Saatchi – P&G “Ariel Fashion Show”
Kategori Mobile & Experience Marketing
Åkestam Holst – Pepsi/Carlsberg - “The Sound of Football”
Kategori Augumented Reality
Websites
Webby Award Winner
Oakwood Creative – Urbanears - “Urbanears”
Kategori Consumer Electronics
Garbergs fick dessutom en “People´s Choice Winner i Interactive Advertising för Amnesty - “Slide to Unlock” i kategorin Rich Media Non-profit/educational
Se alla vinnare här