Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag05.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Storslam för B-reel

Publicerad: 2 Maj 2012, 07:33

I går morse amerikansk tid offentliggjordes vinnarna av årets Webby Awards. B-Reel fick hela sju utnämningar, varav fyra för lanseringskampanjen av Google Music, producerad tillsammans med BBH Los Angeles och Pelle Sjönell. Övriga svenska byråer som vann var Garbergs, Saatchi & Saatchi, Åkestam Holst och Oakwood Creative.


Ämnen i artikeln:

Webby AwardsB-reel

Bland de övriga gulden för B-reel finns även Ariel Fashion Shoot som bolaget gjort tillsammans med Saatchi & Saatchi Stockholm. Kampanjen vann också nyligen ett Guldägg i kategorin event och Silverägg i digitalt.

De svenska reklambyråernas vinster:

Interactive Advertising

Webby Awards Winner

Garbergs – Stadsmissionen “Homeless Banners”
Kategori Banner Campaigns

Saatchi & Saatchi – P&G “Ariel Fashion Show”
Kategori Mobile & Experience Marketing

Åkestam Holst – Pepsi/Carlsberg - “The Sound of Football”
Kategori Augumented Reality


Websites

Webby Award Winner

Oakwood Creative – Urbanears - “Urbanears”
Kategori Consumer Electronics


Garbergs fick dessutom en “People´s Choice Winner i Interactive  Advertising för Amnesty - “Slide to Unlock” i kategorin Rich Media  Non-profit/educational

Se alla vinnare här

Magnus Helander

Ämnen i artikeln:

Webby AwardsB-reel

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.