Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

”Största designförändringen sedan starten 1974”

Publicerad: 14 mars 2012, 14:21

ATG:s nya utseende, designbyrån Bold

Foto: Bold

Bold och Åkestam Holst lanserar ATG:s reklamfilm och nya utseende – en ”modernare" identitet. – Det ska kännas fartigt och sportigt, säger Oskar Lübeck, cd på Bold till Resume.se.


Ämnen i artikeln:

ATGÅkestam HolstBold

ATG får nytt utseende. Efter  en varumärkesstudie utförd av Lynxeye, samt ett initialt designarbete av  CAB, har Bold och Åkestam Holst tillsammans arbetat fram ATG:s  modernare utseende, den största designförändringen sedan 1974. Åkestam Holst ligger bakom ATG:s reklamfilm som nu sänds i TV4-gruppens kanaler medan designbyrån Bold står för ATG:s nya logotyper.

– Vi har under fem år jobbat för att modernisera ATG:s uttryck och lyfta fram magin kring hästen, säger Mark Ardelius, copywriter på Åkestam Holst.

Oskar Lübeck, creative director på Bold berättar att igenkännandet av det folkkära varumärket var någonting som Bold fokuserade på. ATG och V75 har mer än två miljoner spelare varje år och ATG har en omsättning på omkring 13 miljarder kronor.

– ATG:s nya design är så mycket mer än bara den uppdaterade symbolen. Den stora förändringen är den identitet som byggts runt om, som stärker både modervarumärket men framförallt produkterna, spel som V75, V86 och V64, säger Oskar Lübeck.

– Vi är jätte nöjda och det känns som om vi har lyckats skapa någonting som är hållbart en längre tid, säger Oskar Lübeck till Resume.se

Arbetsgrupp, Bold
Oskar Lübeck, Creative Director
Henrik Naessén, Designer
Martin Ringholm, Designer
Olov Öqvist, Designer
Carl-Fredrik af Sandeberg, Kundansvarig
Johanna Hibbs, Projektledare
Yvonne Rietz, Produktionsledning

Arbetsgrupp, Åkestam Holst
Agency Producer: Leila El-Zein
Client contact: Leif Öhlund
Account manager (agency) : Nicolas Hasselström
Production Manager (agency): Ikka Norberg
Copywriter: Mark Ardelius
Art Director: Jesper Holst
Director: Tomas Jonsgården
Production Co & City: Flodellfilm, Stockholm Sweden
Producer: Magnus Åkerstedt
Director of Photography: Lasse Frank
Post Production & City: MPC, London
Telecine: Paul Harrison @ MPC, London
Editor & Company: Marcus Lindqvist
Sound editor and company: Frippe Jonsäter, Ljudligan in Stockholm
Music Composer: Adam Nordén
Production Service Company: Bootleggers, Los Angeles
Service Producer: Todd Harter

CAB Stockholm
Henryk Katz och Johan Kylander

LynxEye
Axel Nilsson

Storm Stockholm
Björn Ekdahl

Erika Siljendal

Ämnen i artikeln:

ATGÅkestam HolstBold

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.