Reklam
Storyn bakom Camp Davids film i Super Bowl – så landade svenska produktionsbolaget storkontraktet
Publicerad: 13 februari 2023, 10:20
Temu-filmen syntes under första och tredje pausen under nattens Super Bowl.
Foto: Camp David.
Svenska Camp David samarbetade med amerikanska delen av Saatchi & Saatchi för en film för kinesiska storkunden Temu. Hur det gick till? Resumé har talat med produktionsbolaget om hur de landade prestigeprojektet. ”Hela teamet bestod av 225 personer. En av inspelningsdagarna hade vi 220 medverkande”, säger Rickard Edholm
När man väl syns under reklamvärldens julafton – Super Bowl – vill man synas på ett spektakulärt sätt. 30 sekunders reklamutrymme kostar svindlande sju miljoner dollar, närmare 75 miljoner kronor.
Vill du läsa vidare?
Starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.