Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Reklam

Storytel lanserar global kampanj – släpper berättelser fria

Publicerad: 12 Juni 2019, 11:54

Under konceptet "Stories for now" släpps den första kampanjen i ljudboksföretaget Storytels nya varumärkeskostym. Bakom kampanjen står B-Reel.


Ämnen i artikeln:

B-ReelReklamStorytel

Storytel börjar närma sig en miljon betalande kunder och finns snart på 18 marknader. Företagets  tillväxt ställer nya krav på varumärkets kommunikation och i samarbete med B-Reel har Storytel utvecklat en ny varumärkesplattform och en ny visuell identitet.

I den första globala kampanjen utifrån den nya varumärkesplattformen lyfts bekvämligheten i Storytels produkt och funktioner – att kunna läsa när och varsomhelst, och hoppa från en bok till nästa utan att behöva kånka runt på ett helt bibliotek.

– Det känns superhärligt att vår nya varumärkeskampanj nu ska få möta konsumenterna. B-Reel har levererat ett koncept och en kampanj som både triggar fantasin och konkret visualiserar Storytels vision att ge världen ännu mer inspiration och kreativitet genom att göra de bästa berättelseupplevelserna tillgängliga för alla, överallt och hela tiden, säger Cecilia Kroon, global marknadschef på Storytel i en kommentar.

– Här hemma i Norden är ljudböcker ett självklart fenomen för de flesta, men på många andra marknader är obegränsat antal streamade ljudböcker en ny företeelse. Med Stories for Now har vi hittat ett direkt sätt att prata om Storytel på olika typer av marknader, säger Petra Albrektson, creative director på B-Reel i en kommentar.

Kampanjfilmen visar ett pars mopedfärd genom en storstad, med ett gigantiskt bibliotek böcker på pakethållaren. I andra delar av kampanjen får bokstäverna bildligt talat liv i olika former och format när Storytels nya visuella identitet får ta för sig i full effekt.

Arbetsgrupp

Kund: Storytel
Byrå: B-Reel
Byråproducent: Ylva Axell
Produktionsbolag: Work Fight Culture
Regissör: Max Vitali
Producent: Sofia Björkman
DoP: Kasper Tuxen
Klippare: Simon Pontén
Grading: Oskar Larsson, Tint
Ljud: Johan Johnson, Ponytail
Online: Olle Petersson, Tint
Musik: Joakim Åhlund

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se


Ämnen i artikeln:

B-ReelReklamStorytel

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.