Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Storytel Reader utmanar slöscrollandet i VM-soffan

Publicerad: 26 juni 2018, 11:47

Foto: Pressbild

I samband med att Storytel lanserar den egna läsplattan Storytel Reader, riktar man nu sig till publiken som inte är så fotbollsintresserade och istället söker underhållning i telefonen.


Ämnen i artikeln:

VM 2018ReklamKampanjStorytel

Storytel vill visa sitt stöd för de som sitter i VM-soffan och inte är så fotbollsintresserade. När några av sällskapet står och hejar febrilt på sitt favoritlag söker andra underhållning på telefonen.

Nu kommer ljudboksförlaget med en ny kampanj i samband med lanseringen av deras egna läsplatta Storytel Reader. I reklamfilmen "The no.1 second screen" blir en slöscrollande bisittare avbruten av ett talande sociala medier-flöde.  En vegetarisk chiligryta, ett par influencers och en kändishund kommenterar surfandet och föreslår istället en mer givande skärmupplevelse.

– Jag tror att alla oavsett nivå på fotbollsintresse kan känna igen sig i att söka snabb underhållning genom telefonen. Filmerna tar ett meta-grepp på företeelsen genom att presentera ett givet tillfälle då man istället kan läsa något roligare på Storytel Reader, och dessutom göra det i realtid under matcherna, säger Mimmi Jostell, kreatör på B-Reel.

En längre och ett antal kortare filmer kommer synas allt mer flitigt under fotbollssändningarna på plattformar som Facebook, Instagram och Youtube.

Kampanjen är framtagen av reklambyrån B-Reel och filmerna är regisserade av duon A&O på BRF som även producerat.

Kampanjfilmen ser du här:

Alex Hartelius

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.