Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Reklam

Stryktipset är ärftligt

Publicerad: 13 Augusti 2012, 19:43

Nya reklamfilmen illustrerar det faktum att Stryktipset är ärftligt. En vemodig nostalgiversion av Stryktipset-låten ackompanjerar arvet från far till son.


Ämnen i artikeln:

Svenska SpelStryktipsetMasscreation

-          Vi har träffat många tippare som berättar om ljusa minnen från barndomen där fotbollen var det viktigaste de delade med sina farsor. Det vemodet har vi jobbat med, säger Henrik Levahn, copywriter på Masscreation.

Stryktipset lanserade reklamkonceptet "Hela Sveriges Fotbollsklubb" och låten "Vi ses på lördag" 2009. Sedan dess har omsättningen och antalet kunder ökat markant.

Byrå: Masscreation
Produktionsbolag: Social Club
Regissör: Robert Nylund
Media: Carat.

Magnus Helander


Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.