Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Stryktipset ska hitta Sveriges första Tottenham

Publicerad: 18 april 2019, 06:40

Med en ny kampanj signerad Perfect Fools hyllar Stryktipset inför de engelska ligornas slutspurt alla fans som bytt namn till sin favoritklubb. Samtidigt uppmanas fler supportrar att ansöka om ett namnbyte i hopp om att hitta Sveriges första "Tottenham".


Ämnen i artikeln:

Perfect FoolsSvenska SpelReklam

Svenskarnas kärlek till engelsk fotboll är stor – bland vissa så stor att de tagit sitt namn efter sin favoritklubb. Inför de engelska ligornas slutspurt passar Stryktipset på att hylla svenskarnas engagemang genom att ge sig ut på jakt efter landets mest engagerade supportrar. Arsenal, Manchester, Liverpool och Chelsea finns alla representerade i folkbokföringen. Tottenham är det enda av "topp 6-klubbarna" som ännu inte har en svensk namne.

– Inför avslutningen av Premier League och titelracet mellan storklubbarna tycker vi att det vore passande om vi hade alla representerade i namnstatistiken i SCB:s befolkningsregister, säger Monica Sandström, varumärkesansvarig på Stryktipset, Svenska Spel Sport & Casino, i ett pressmeddelande.

Kampanjen har tagits fram tillsammans med Perfect Fools. På kampanjsidan kan supportrar få hjälp med sin ansökan till Skatteverket för att genomföra bytet. Där får man också träffa bröderna Rasmus och Robin Manchester och Ted Arsenal, som är några av de svenskar som redan tagit namn efter sina favoritklubbar.

– Gensvaret bland Stryktipparna har varit stort och kampanjen har träffat väldigt rätt. Vi har samarbetat med Stryktipset ett tag nu och hunnit lära känna Stryktipparna ordentligt. De flesta är otroligt engagerade supportrar så vår utgångspunkt var att ta tillvara på och utveckla det engagemanget. Nu längtar vi bara efter att få kröna Sveriges första Tottenham, säger Daniel Berg, copywriter på Perfect Fools, i pressmeddelandet.

Amanda Törner

Reporter

amanda.torner@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.