Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag09.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Stryktipsets uppmaning till hela Sverige

Publicerad: 12 Augusti 2014, 12:27

Kampanjbild

Foto: Stryktipset

I det nya reklamkonceptet "Lördagskrocken" ber Stryktipset arrangörer att flytta evenemang som krockar med fotbollsmatcherna. Bakom konceptet står DDB Stockholm.


Ämnen i artikeln:

Svenska SpelDDBStryktipsetDDB Stockholm

På lördagarna krockar många händelser i Sverige. Stryktipset och de engelska fotbollsmatcherna som börjar klockan 16.00. I DDB Stockholms nya reklamkoncept "Lördagskrocken" ber engelska fotbollsfans från olika lag arrangörer över hela Sverige att flytta arrangemang som krockar med just Stryktipset och fotbollsmatcherna.

Första reklamfilmen riktar sig till arrangören av Bjärnumskarnevalen i Hässleholm, som krockar med starten av Premier League på lördag.

– Stryktipset är med sina 80 år en institution där lördagen är helig för de 1,2 miljoner som spelar varje år. Med Lördagskrocken gör vi det enda värdiga, och det är att snällt be arrangörer av events som krockar med fotbollsmatcherna att helt enkelt flytta dem. Lördagen är till för fotboll, säger Monica Sandström Kommunikationsansvarig Tipsspelen på Svenska Spel i ett pressmeddelande.

Arbetsgrupp
Arbetsgrupp  Business Director – Pelle Josephson  
Art Director – Joakim Khoury, Lisa Vaccino  
Copywriter – Magnus Jakobsson, Daniel Vaccino  
Account Manager - Tina Munck  Planner – Gustav Hamdahl
Production company  Film: DDB House / B-Reel
DOP: Erik Persson
Exec Producer: Peter Sarhammar / Lia Eliasson  
Producer: Kith Kättström
Regissör: Agnes-Lo Åkerlind
Editor: Fredrika Andersson
Music: Martin Landquist
Sound: Redpipe  Post
Production: DDB house

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.