Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Studenter startar ny reklampodd

Publicerad: 1 mars 2016, 15:05

Studenterna Rickard Netsner och Sebastian O. Carlsson.

"Reklamfolk" heter den nya podcasten som copy-studenterna Rickard Netsner och Sebastian O. Carlsson står bakom. I podden får reklamprofiler berätta om kampanjer och tankar kring branschen.


Ämnen i artikeln:

Yrgo

Podcasten är en del av Rickards Netsner och Sebastian O. Carlssons examensarbete från skolan Yrgo i Göteborg. Den släpps i fyra avsnitt där gästerna är Christer Hedberg, chef över kreativ utveckling på Stendahls, Alexander Tengner, ad på Humblebee, Ulrika Good, copywriter på Ulrika & Martin samt Joakim Eklund, copywriter på Hello There.

– Det är fortfarande mycket hemlighetsmakeri inom reklam, men vi ser en positiv trend bland byråer att de börjar öppna upp och dela med sig av sina arbetssätt och processer, säger Rickard Netsner.

I avsnitten följer de med kreatörerna bakom kulisserna, gör djupdykningar i kampanjer, tankesätt och kommande trender.

– Vi ville skapa något som vi kände saknades. Reklamare gör mycket väsen av sig genom sina kampanjer, men man hör sällan om personerna bakom idéerna och resultaten. Det, och allt annat tokigt inom reklam vill vi prata om, säger Sebastian O. Carlsson.

Poddens alla avsnitt släpps i dag.

Yasmine Winberg

Redaktör Resumé Insikt

yasmine.winberg@resume.se

Ämnen i artikeln:

Yrgo

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.