Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 14 april 2016, 12:19
Lego Generator av studenterna på Beckmans.
Vid sidan av den "riktiga" reklamtävlingen delar The One Show också ut priser till de bästa studenterna. Från Sverige kan team från Beckmans och Berghs vinna.
Priserna i One Show delas ut i New York den 10 maj. Resumé har tidigare rapporterat om vilka byråer som har chansen att vinna. Men det finns även studenter som bör hålla tummarna.
De har nämligen tävlat i studenttävlingen Young Ones där de kunde skicka in bidrag i två olika huvudkategorier med respektive underkategorier. Den ena var för varumärket Lego och den andra – Empathy to equality – handlade om att göra något som främjar jämställdhet.
För svensk del kan studenter från Beckmans och Berghs resa till USA med hopp om att vinna en penna. Här är de:
Beckmans
- LEGO – Experiential Design and Promotion / Lego Generator for LEGO / Kristofer Gullard Lindgren, Simon Kraft, Axel Lokrantz Månson, Tomas Möller, Petter Monsen
- LEGO – In-Store, Open Category / Lego Generator for LEGO / Kristofer Gullard Lindgren Simon Kraft Axel Lokrantz Månson Tomas Möller Petter Monsen
- Empathy to Equality – Video / Wicki for Empathy to Equality / Simon Kraft, Morten Niklasson
Berghs
- Empathy to Equality – Video / #ThatsWhatSheSaid for Empathy to Equality / Nils Axel af Malmborg, Carl Daag, Hanna Eriksson Wiita, Rasmus Tsardakas Renhuldt
- Empathy to Equality – Video / Say Yes to No for Tinder / Simon Lublin, Martin Noreby, Petter Swanberg.
Fredrik Thambert