Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Studenterna slog byråerna

Publicerad: 19 maj 2010, 09:45

Ifjol instiftade The One Show priset ”The green pencil”.
Priset gick då till etablerade Goodby Silverstein & Partners.
I år tog tre studenter hem det prestigefyllda priset.


Ämnen i artikeln:

One ShowBerghs School of Communication

Priset delas ut till den bästa miljövänliga kampanjen. I år gick priset till Jonas Åhlén och Johan Gerdin från Berghs och Fredrika Stern på GI. De har jobbat fram ett förslag på hur organisationen Million Trees NY, ska kunna nå sitt mål att plantera en miljon träd i New York de kommande 10 åren.

I dagsläget är det minsta bidraget som organisationen tar emot 100 dollar. Men nu har de tre studenterna kommit på en lösning där bidragsgivare kan ge 50 cent varje gång de åker tunnelbana. Se filmen som presenterar deras lösning nedan.

Berghs höll sig också framme i studenttävlingen och tog ett guld, ett silver, två brons och en plats i ”runner up pitch”. Berghs rektor Sofia Strömberg är mycket nöjd med resultatet.
– Vi är extremt stolta över att för andra året i rad dominera the One Show College Competition. Det är återigen ett bevis på att vi har ett utbildningskoncept som håller och våra studenter är mer attraktiva på arbetsmarknaden än någonsin.

SWIPE for Million Trees NYC from Jonas Åhlén on Vimeo.

Fakta: Studenterna som belönades i One Show

Green Pen på One Show Awards
Swipe for Million Trees NY
Jonas Åhlén, Johan Gerdin och Fredrika Stern

Guld i Innovative
Swipe for Million Trees NY
Jonas Åhlén, Johan Gerdin och Fredrika Stern

Silver i Online Ad Campaign
Nooka Unlimited
Anders Nyberg, Christian Hammar, Henrik Bohman

Silver i Interactive Webbsite
Felipe Montt, Maja Folgerö ( Berghs ) och Fatih Okan, Alexander Strand Kristensen ( Hyper Island )

Brons i Interactive – Website
Green Button
Totte Pärlefalk, Ted Criborn, Tobias Fant, Katja Janford, Jacob Nathanson, Alicia Smith (från Hyper Island).

Brons i Online Ad Campaign:
15 minutes to claim
Andrea Gezelius, AD, RAC0810, Elsa Lindblad, Copy, RAC0810, Helena Svärd, Planner, MK.

Runner Up i Client Pitch
Karl Åkestam, Johan Wahlberg, Henrik Ridderheim och Felix Söderlind
(I den här kategorin anmäler sig studenterna med sitt bidrag, sen tas tio lag ut som får pitcha för kunden och en jury i New York genom att formulera en strategi som mynnar ut i kreativa enheter. Av tio lag var två från Berghs.)

Tobias Rydergren

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.