Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag24.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Studenternas film för Johnnie Walker som gör succé på nätet

Publicerad: 15 December 2015, 13:44

Två tyska studenter har gjort en påhittad reklamfilm för whiskymärket Johnnie Walker. "Det bästa studentjobbet någonsin?" frågar sig Adweek.


Ämnen i artikeln:

Reklamfilm

I den emotionella filmen strövar två bröder genom det dramatiska och regnvåta landskapet. Scenerna ackompanjeras av känslosam musik och en poetisk berättarröst som pratar om deras djupa relation. Först på slutet kommer en twist som ger tittaren en djupare förståelse om budskapet "Keep walking".

Sedan filmen publicerade på Youtube igår har den fått över 700 000 startade strömmar. Trots att inte Johhnie Walker har beställt den får varumärket säkerligen en extra skjuts av de många tittarna.

Bakom filmen står regissörerna Daniel Titz och Dorian Lebherz som båda studerar på Film Academy of Baden-Württemberg i Tyskland. Den amerikanska branschsajten Adweek skrev om deras alster under gårdagen och hyllar det till skyarna.
– Vi ville skapa en historia som berör tittaren på 90 sekunder. Jag tror att när något berör dig så stannar det i ditt medvetande, säger Dorian Lebherz till Adweek.

Vad tycker du? Se filmen här:

Fredrik Thambert

Ämnen i artikeln:

Reklamfilm

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.