Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 4 mars 2008, 16:20
I en upphandling i januari valde Studium och KY-Akademien Hundra Reklambyrå. – Hundra som stack ut rejält, säger Liselotte Gustafsson, ansvarig för information och marknad på Studium.
Ny katalog åt Studium.
Upphandlingen för Studium, Göteborgs stads anordnare av kvalificerad vuxenutbildning, blev klar i januari. Av sju tävlande byråer klev Hundra reklambyrå ut som vinnare. Byrån ska nu ta hand om Studium och KY-Akademiens annonser, trafikreklam samt katalogproduktion. Nu kommer den första kommunikationen ut.
Konceptet heter ”En ljusare framtid” och fokus ligger på tryggheten i att många av dem som går utbildningarna får jobb.
Enligt Liselotte Gustafsson handla r det om en upphandling av katalogtjänster. Studium jobbar dock i nuläget inte med någon annan reklambyrå.
– Hundra kommer att göra våra marknadsaktiviteter nu under våren. Men vi behöver ett ramavtal för en reklambyrå, säger Liselotte Gustafsson.
Studium har tidigare samarbetat med byrån Cowie & Abrahamsson.
Linda Fagerlind