Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 8 Oktober 2013, 07:32
Subways höstkampanj, skapad av Momentum i Göteborg, utgår ifrån situationen när människor ställas inför svåra, men positiva, val.
Med ett nytt prissänkt erbjudande och utvecklat reklamspråk tar världens största snabbmatskedja sikte på en ökad marknadsandel.
– Det nya erbjudandet Everyday Deal och vad det, på en praktisk nivå, betyder för kunden har varit vår utgångspunkt i kampanjen, säger Daniel Wallin, copywriter på Momentum. Det är helt enkelt så pass generöst att kunderna kan få svårt och välja, och människor som har svårt att välja börjar vela lite. Det är en fantastiskt rolig situation som jag tror att många känner igen sig i. För många goda valmöjligheter blir helt enkelt velmöjligheter.
De nya filmerna med velande människor börjar rulla på tv 7 oktober. Kampanjen går rikstäckande och består, förutom av reklamfilmer, även av utomhusannonsering och diverse webbinsatser.
Arbetsgrupp:
Kund: Eva Ekeberg
Momentum: Anders Collin, projektledare
Lotta Norberg, produktionsledare
Tommi Lindholm, Art Director
Jens Krona, Art Director
Daniel Wallin, Copywriter
Frida Hägglund, Copywriter
Dan Holmgren, AD-assistent
Jakob Öfverman, Digital Producer
Produktionsbolag: Hobby Film/Koja
Mediabyrå: MediaCom
Krister Berntsson