Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag04.06.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Subway öppnar för velmöjligheter

Publicerad: 8 Oktober 2013, 07:32

Subways höstkampanj, skapad av Momentum i Göteborg, utgår ifrån situationen när människor ställas inför svåra, men positiva, val.


Ämnen i artikeln:

Momentum GöteborgSubway

Med ett nytt prissänkt erbjudande och utvecklat reklamspråk tar världens största snabbmatskedja sikte på en ökad marknadsandel.

– Det nya erbjudandet Everyday Deal och vad det, på en praktisk nivå, betyder för kunden har varit vår utgångspunkt i kampanjen, säger Daniel Wallin, copywriter på Momentum. Det är helt enkelt så pass generöst att kunderna kan få svårt och välja, och människor som har svårt att välja börjar vela lite. Det är en fantastiskt rolig situation som jag tror att många känner igen sig i. För många goda valmöjligheter blir helt enkelt velmöjligheter.  

De nya filmerna med velande människor börjar rulla på tv 7 oktober.  Kampanjen går rikstäckande och består, förutom av reklamfilmer, även av utomhusannonsering och diverse webbinsatser.

Arbetsgrupp:
Kund: Eva Ekeberg
Momentum:  Anders Collin, projektledare
Lotta Norberg, produktionsledare
Tommi Lindholm, Art Director
Jens Krona, Art Director
Daniel Wallin, Copywriter
Frida Hägglund, Copywriter
Dan Holmgren, AD-assistent
Jakob Öfverman, Digital Producer  
Produktionsbolag: Hobby Film/Koja
Mediabyrå: MediaCom

Krister Berntsson

Ämnen i artikeln:

Momentum GöteborgSubway

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.