Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 20 april 2016, 13:50
Lidl skapade en replika av Blå Hallen.
Foto: Julia Lundin
I höstas gjorde budgetvarumärket Lidl en uppmärksammad middag som påminde kusligt mycket om självaste Nobelmiddagen. I event-kategorin blev den en given guldvinnare.
Resumé var på plats i höstas när Lidl, tillsammans med sin byrå INGO, arrangerade en stor galamiddag på Annexet i Stockholm. Hela salen var omgjord till en replika av Blå Hallen och menyn som serverades var hämtad för Nobelmiddagen. Med glimten i ögat hade de döpt hela tillställningen till "Le Bon" (alltså Nobel baklänges).
LÄS MER: Krossar fördomar med orädda pr-kupper
Syftet med eventet, som fick stor uppmärksamhet, var att bevisa kvaliteten i Lidls råvaror. För detta prisas de nu i Guldägget. Motiveringen lyder:
"Många riktigt bra idéer dör långt före juryrummen för att de inte togs hela vägen. Först när kundens utmaning kopplas till en riktigt hög ambition, och hantverket tillåts följa med, så händer något enastående. Ibland till och med ett event som inte står självaste Nobelfesten efter".
Forsman & Bodenfors "805 Million Names" för UN World Food Programme kniper Silverägget i Event.
Fredrik Thambert