Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag05.06.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Succé för powerballad med norrländska mjölkbönder

Publicerad: 7 Oktober 2016, 13:23

I en specialskriven låt och musikvideo lanserar 11 norrländska mjölkbönder Norrmejeriers laktosfria mjölk. Musikvideon har gjort snabb succé i sociala medier. Bakom kampanjen står Doe Blomberg Gottberg.


Ämnen i artikeln:

NorrmejerierDoe Blomberg Gottberg

"Den var äcklig innan, men nu är den god". Det är en av textraderna i låten "Räddningen är här", signerad Second Home Studios och Doe Blomberg Gottberg. Efter två dygn hade musikvideon setts 200 000 gånger på Facebook, bara i Norrland. Nu är siffran drygt 400 000.

– Den tidigare laktosfria mjölken är Norrmejeriers mest kritiserade produkt genom tiderna. Vi tyckte det var kul att ta fasta på det i låttexten. Det gav oss dessutom utrymme att betona den fantastiska smaken på den nya mjölken – utan att bli osympatiska, säger Mathias Svensson, copywriter på byrån i en kommentar.

Anna Norrgård, Brand Manager på Norrmejerier, är nöjd med kampanjen;

– Med den här låten vill vi berätta att vi nu äntligen kan erbjuda en norrländsk, laktosfri mjölk som smakar som mjölk ska smaka. Att det är mjölkbönderna själva som medverkar i låten och musikvideon känns extra kul.

Förutom musikvideon i sociala medier innehåller kampanjen print, utomhus och radio. Arbetsgrupp DBG:
Johan Bränström, ad
Mathias Svensson, copy
Pernille Nylén Janze/Nicki Hallenberg, produktionsledare
Tommy Gottberg, projektledare
Se musikvideon här:

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.