Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Succé för Tensta-kampanj i One Show

Publicerad: 14 juni 2012, 09:32

På bilden från vänster: Rasmus Wängelin, Rasmus Keger och Morten Halvorsen

Foto: Pressbild.

Reklamtävlingen One Show Entertainment avgjordes i Los Angeles under gårdagen. Kreatörsduon Rasmus Keger och Morten Halvorsen samt designern Rasmus Wängelin vann två guld åt R/GA New York för Adam Tensta-kampanjen One Copy Song.


Ämnen i artikeln:

Adam TenstaOne Show

Kampanjen lanserar Adam Tenstas senaste singel via Facebook.

Upplägget innebär att endast en person i taget får  tillgång till låten och kan skicka den vidare till nästa person:
– Vi fick reda på nyheten igår och vi är otroligt stolta. Vi känner oss  väldigt nöjda med kampanjen, framförallt för att den hjälpt Adam som  artist, säger Rasmus Keger i en kommentar.

Adam Tensta-kampanjen vann första pris i såväl Branded Applications- som Music-kategorin.

Juryn  bestod av representanter från reklambyråer och nöjesbranschen som  exempelvis NBC och skivbolaget Interscope Records, vilka har artister som Dr  Dre och Lady Gaga i sitt stall:

– Väldigt roligt att vi har fått  möjligheten att visa upp idén för de tunga namnen i  underhållningsbranschen och musikindustrin. Musik är något som ligger  oss varmt om hjärtat, säger Morten Halvorsen i en kommentar.

Karl-Johan Byttner

Ämnen i artikeln:

Adam TenstaOne Show

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.